Przedszkole położone jest
w zacisznej dzielnicy, oddalonej od miejskiego hałasu.
Teren jest spokojny
i bezpieczny.
Budynek otoczony dużym, zielonym ogrodem wyposażonym
w: drewniane miasteczka, sprawnościowy tor przeszkód, huśtawki, duże piaskownice, zjeżdżalnie, koniki, kiwaki, tablice do rysowania kredą, domek zabaw, małe ścianki wspinaczkowe, gra
w kółko i krzyżyk na placu zabaw na drewnianym stelażu, stoliki
z ławeczkami.
Przedszkole realizuje cele
i zadania określone
w Ustawie o Systemie Oświaty oraz przepisach wydanych na jej podstawie,
a w szczególności podstawie programowej wychowania przedszkolnego, koncentrując się na:
|
|
-
Wspomaganiu i ukierunkowaniu, indywidualnego rozwoju dziecka.
Udzielaniu dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
-
Umożliwianiu dzieciom podtrzymania tożsamości narodowej, etnicznej, językowej
i religijnej.
-
Sprawowaniu opieki nad dziećmi odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości przedszkola.
-
Współdziałaniu z rodziną poprzez wspomaganie w wychowaniu dzieci
i przygotowaniu ich do nauki szkolnej.
-
Przedszkole zapewnia opiekę, wychowanie i nauczanie w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa.
-
Prowadzi bezpłatne nauczanie i wychowanie w zakresie co najmniej podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
|
Wynikające z powyższych celów zadania, przedszkole realizuje poprzez:
-
Zapewnienie opieki i wspomaganie rozwoju dziecka w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku.
-
Uwzględnianie indywidualnych potrzeb dziecka, troskę o zapewnienie równych szans, umacnianie wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesu.
-
Współpracę z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, a w jej zakresie:
-
stwarzanie możliwości konsultacji w poradniach specjalistycznych
-
prowadzenie obserwacji pedagogicznych i ich dokumentowanie
-
prowadzenie pracy indywidualnej i stymulacyjno-kompensacyjnej oraz pracy z dzieckiem zdolnym
-
pedagogizację rodziców
-
Organizowanie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka poprzez kierowanie go w porozumieniu z organem prowadzącym na zajęcia specjalistyczne do zespołów wczesnego wspomagania funkcjonujących przy innych placówkach
-
Prowadzenie w porozumieniu z organem prowadzącym indywidualnego nauczania dla dzieci objętych obowiązkowym przygotowaniem przedszkolnym, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola
Zajęcia dodatkowe: religia, język angielski, gimnastyka korekcyjna.